HTML

Kerékpárral Törökországba...

Ez a blog egy régóta érlelődő elképzelés, tervezés eredménye. Eredetileg nem volt ennyire nagy méretűre tervezve: útvonal hossza alsó hangon is ~4000 km, plusz Szegedtől számítva az európai retúr ~2200 km-re (azért lesz benne némi vonatozás is: Szófia-Várna már biztos!), de valamiért így alakult. Ha bármilyen okból (vízum, pénz, műszaki stb.) abba kell hagyni, akkor irány haza! Nem akarok értelmetlen módon hős lenni...

Friss topikok

Archívum

026 - Eskişehir

2013.07.23. 23:46 tothabringa2

Hmm, másnap reggel, már egy másik benzinkúton, ahol volt reggelizési lehetőség. Elsőként "csak" a nagy teára ugrottam rá, plusz az internetre...

1818.jpg
...és iszogatom a "büyük bardak" teát (megfejtés: nagy pohár).
Volt egy zacskó kekszem (találtam a cuccom között...), a tea mellé kiváló csemege! :-)

---

1819.jpg
És a későbbi felfedezésem: a "sütlaç". Magyarul tejberizs, de ez kissé mégis más. Már annyiban, hogy mikor (majdnem) teljesen kész van, még egy kicsit sütőben melegítik, tehát a tetején (közepén) az nem kakaópor, hanem egy nagyon vékony cukorréteg... Én nem tudom, hogy találják el (értsd: meddig kell sütni a kemencében), de néhányszor ettem és soha nem csalódtam! Nagyon finom, ajánlom bárkinek! :-)

---

1820.jpg
Nagy város, de a tengerszint feletti magasság sem elhanyagolható! Ja, egyébként egy fennsíkon fekszik...
A nevének jelentése: Eskişehir = régi város.
A tábla feletti felirat (nagyjából, kb.): "A török világ kulturális fővárosa", azért nem tennék rá esküt! :-)

---

1821.jpg
Videóból: villamos is jár itt. Meglepően modern és gyors volt, kerékpárral nem tudtam lehagyni! :-)
Lehet, szólni kellene a BKK-s sza(G)értőknek?! :-)

---

1822.jpg
Az első eredmény (táblán, legfelül), hogy ti. merre van a vasútállomás. De eddig vagy már 5 km-t jöttem befelé a városba.

---

1823.jpg
A pályaudvar felé, egy felüljáróról fotózva a felújítást. Hmm, kissé szétkapták a néhai állomást. Bár minden fejlődés kosszal, bontással jár, de itt nagyon alaposan jártak el. Szinte semmi nem maradt... :-)

---

1824.jpg
...és egy másik szögből: a korábban beígért YHT szerelvény (álló helyzetben).
Később jártam úgy, hogy ülve a normál személyvagonban, elsuhant mellettünk az YHT-s csoda, elővenni nem volt időm a gépet! Persze speciális, elkülönített pályán robog. Vajon Magyarországon lesz ilyesmi az elkövetkezendő 20-30 évben? Nem mernék rá mérget venni... :-(

---

1825.jpg
A felüljáróról visszafelé fotózva. Középen a sárga színű - betonból öntött - sávelválasztó sehol sem szakad meg, azon kissé bajos átugratni... így megfordulni is. Persze terepjáróval már nem akkora kunszt, de miután sok a rendőr, ilyesmit nem láttam. Valahogy itt mindenki tiszteli a (játék)szabályokat. Vagy csak úgy tűnt, a fene se tudja! :-)

Alapvetően ipari város, sok látnivaló nincs, talán kivétel a Dorylaeum, ami DK-re ~10 km-re található a várostól.
A török függetlenségi háború után újjá kellett építeni.

---

1826.jpg
A modernizált pályaudvar épülete kívülről...

---

1827.jpg
...és belülről. Letisztult, egyszerű, minden ülőhely egyfelé néz (repülőgép stílus?), az Atatürk poszter alatt az információ, a digitális kijelzőn izgő-mozgó vonatinformációk (a falra applikálva), mi kell még ennél több? :-)

---

1828.jpg
Sokat nem szórakoztam: megvettem a jegyem Ankarába. Csak az másnap hajnali 05.49-re szólt... :-(
A ~240 km vonatút 19 TRY (~7,6 €) volt és 09.53-re kellett Ankarába érni, ugyanakkor nem adtak ki kerékpárjegyet, de bíztam a szerencsémben. :-) Reklám: Csak pozitívan! :-)

---

1829.jpg
Kimentem a peronra - már ami nem volt lezárva, elkerítve - és találtam ezt a kedves reklámfigurát.
Később derült ki, hogy a vasútállomással szemben van a Haci Baba kávézója (ott leültem!) és bár nem őt ábrázolja, de a kávéfőzésre így is utal! Talán a Ramadán kapcsán volt valami szerepe... :-)

---

1830.jpg
A pihenés helyszíne: Haci Baba kávézója, bár én inkább teát ittam. Volt szökőkút, konnektor, Wi-Fi... :-)
Számolgattam (a lehetőségeim), leveleket írtam és az árnyékban hátradőltem...

---

1832.jpg
...a vásárolt TCDD vonatjegy, szótár, tea, netbook, térkép.

---

1833.jpg
Irány a belváros. A Porsuk folyó felett ilyen és ehhez hasonló hidak vannak.

---

1835.jpg
Egy másik hídon a lámpaoszlop közelről...

---

1836.jpg
...valamint a kilátás a Porsuk folyó két partjára.

---

1837.jpg
Ez már éjszaka készült. Rengeteg gyógyszertár van, és sokáig nyitva is vannak. Mintha ebben is más lenne a mentalitás hozzánk (magyarokhoz) képest...

---

1838.jpg
Egy újabb "bizonyíték", hogy Törökország nincs lemaradva. Éjjeli kivilágítás mellett a kirakatban valami 100 (!) db Android-alapú készülék (kütyü). Ekkora választékot, ilyen kis helyen még ne láttam, pl. Szegeden sem!
Az árakat nem néztem, de kedvem lett volna bent is körülnézni.

---

1839.jpg
Esti fényben a Düşünceli Heykeller szoborcsoport. Nevének jelentése (kb): "gondolkodók".
Emlékeim szerint vaku nélkül készült a kép, de interneten is érdemes körülnézni.

---

1840.jpg

Éjjeli nyüzsgés, a szórakozóhelyek tömve, itt élet van! :-)

---

1842.jpg
Ez már a vasútállomás, de éjfél után. Itt látszik, hogy melyik vonatra várok...

---

És következzen három kép, de már erősen hajnalhasadáskor készültek.

1843.jpg
A felső, halványan világító fehér kör nem lámpa, hanem a hold. Ramadán van! :-)
Ami legalább ennyire figyelemre méltó: az YHT vonat áll a peron mellett. Teljesen lezárva, egy teremtett lélek a környéken nincs...

---

1844.jpg
...közelebbről is lehessen látni. Remélem ez még messze áll az ipari kémkedéstől! :-)

---

1845.jpg
És az YHT szerelvény eleje. Látszik az áramvonalas kialakítás. Pont ez időtájt volt a spanyolországi katasztrófa: a "sofőr" ész nélkül "nyomta a gázt" és a kanyarban kisiklott a vonat, sokan meghaltak, de a mozdonyvezető túlélte. Láttam az egyik teázóban - TV-ben a felvételeket -, és bár mindent nem értettem meg a török szövegből, de nagyjából vettem az adást. Ott is nagy figyelmet és részvétet váltott ki az esemény.
A piros tábla szövege (kb): Duruş noktasi = YHT megállási pont (megálló)

Mára ennyi, folyt. köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tothabringa2.blog.hu/api/trackback/id/tr635492608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása